Školní kroužky 2021/2022
Aktuální rozvojové programy
- Doučování žáků škol - Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy
- "From food to the heart of Europe", Polsko
- "Active for changes", Polsko
- "Run for Eco", Polsko
- "Garden of values" (Zahrada hodnot), Polsko
- Rekonstrukce obecní knihovny
- Modernizace cvičné kuchyně
- Hřiště Základní a mateřské školy L. Janáčka Hukvaldy
- Přírodní hřiště mateřské školy
- Rodilá mluvčí v ZŠ L. Janáčka Hukvaldy
Sledujte nás na Facebooku
Myslete na Svět!
Toto téma je v dnešní době velice aktuální. Jsou problémy, které je třeba řešit neodkladně, některé jsou dlouhodobější. K mnohým z nich patří například odstranění chudoby, odpovědná výroba a spotřeba, život na souši, život ve vodě, více rovnosti, klimatická opatření. Tyto oblasti se nazývají cíle udržitelného rozvoje a jsou součástí výuky na naší škole.
Dvě skupiny žáků z osmého ročníku se rozhodly, že budou zabývat dvěma tématy podrobněji. Své výsledky výzkumu každá skupina prezentovala na žákovské konferenci „Myslete na Svět!“, která se konala 3. 12. 2019 v Olomouci. Tato akce je realizovaná za podpory organizace ARPOK o.p.s. v rámci projektu Global Issues – Global Subjects financovaného z rozpočtu Evropské unie.
A jaké jsou ohlasy a dojmy obou skupin?
Děvčata: „Pracovaly jsme na projektu o plýtvání jídlem v naší školní jídelně. Navazovaly jsme na výsledky holek z 9. ročníku. Minulý rok týden vážily zbytky. My jsme letos také týden vážily zbytky, přepočítaly jsme je na 1 strávníka a pak jsme hodnotu vyjádřily v penězích. Vytvořily jsme prezentaci, plakát a vše předvedly žákům druhého stupně naší školy. Plakát je umístěn v prostorách školy. Potom jsme jely do Vlastivědného muzea v Olomouci, kde jsme soutěžily s dalšími školami z různých krajů. Celá akce se nám líbila a dala nám nové zkušenosti. Společně se třídou jsme si to užily.“
Chlapci: „Zúčastnili jsme se soutěže v Olomouci. Předtím jsme museli udělat prezentaci o mikrotenových sáčcích. Přijeli nám poradit organizátoři této akce. Spolupráce ve skupince se nám líbila. Po odjezdu těch organizátorů se nám rozšířily obzory o těch mikrotenových sáčcích. Tak jsme udělali v Olomouci velkou ostudu a jinak to dopadlo dobře.“
Hoši jsou velice sebekritičtí a ostudu vůbec neudělali. Obě skupiny pracovaly aktivně, naučily se nové věci, a co je podstatné, byly ochotny udělat něco navíc a hlavně reprezentovat školu v cizím prostředí. Moc si jejich aktivity vážíme. Děkujeme.
- Napsal: Petr Domčík
Rozpis využití prostor školy
● Venkovní hřiště ● Atletická dráha ●
● Tělocvična ● Společenský sál ●