Školní kroužky 2024/2025
Aktuální rozvojové programy
- Dovybavení odborných učeben pomůckami VR a humanoidem ZŠ Hukvaldy
- Výměna mládeže Erasmus+ RUMUNSKO
- Nástavba odborných učeben ve 4. NP Základní školy Leoše Janáčka HukvaldyNástavba odborných učeben ve 4. NP Základní školy Leoše Janáčka Hukvaldy
- Dotace Ministerstva školství
- Vybavení digitálními učebními pomůckami 2022 / Doučování žáků
- Inovace ve zdělávání v kontextu digitalizace
- Operační program Jan Amos Komenský
- Odborné a kariérové a polytechnické vzdělávání v MsK II („OKAP“)
- Průša 3D tiskárna - Chytrý květináč
Sledujte nás na Facebooku
„S vílami húkalkami ni enem za ukvaldsku vodu“
Z minulého čísla Občasníku jste se dozvěděli, že dne 20. ledna 2009 vyhlásilo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy rozvojový program „Podpora environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty (zkráceně EVVO) ve školách v roce 2009". Cílem programu je podpořit projekty environmentálního vzdělání, výchovy a osvěty na školách. ZŠ a MŠ L. Janáčka se do tohoto rozvojového programu také přihlásila. Vypracovali jsme projekt s názvem „S vílami húkalkami ni enem za ukvaldsku vodu" a v květnu jsme se dověděli, že nás Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy do programu vybralo. Získali jsme dotaci 136 000 na náš projekt. Část projektu jsme původně měli společný se ZŠ Fryčovice a ZŠ Kozlovice. Bohužel zmíněné školy dotaci z ministerstva nezískaly.
Celý projekt je věnován vodě nejen na Hukvaldech, ale i „vodním"zajímavostem v Moravskoslezském kraji.
I když jsme nevěděli, zda dotaci získáme, práci na projektu jsme započali již v dubnu v rámci oslav Dne Země. Žáci na prvním stupni se z pověsti dověděli, že Hukvaldy mají svého vodníka. Protože v pověsti je vodník pěkně popsaný, pokusili se hukvaldského vodníka namalovat. Některé děti napsaly básničku o vodníkovi, o vodě. V 5. ročníku si žáci zahráli hru na koloběh vody a vyplnili pak pracovní list. Pro žáky 2. stupně Den Země zprostředkoval zkoumání vody v chemické laboratoři, tvorbu básní k tématu voda a čtení encyklopedií, které byly zdrojem pro výrobu plakátu Vodní říše.
Lašánek začal nacvičovat krátký program o vodě a předvedl ho v rámci Akademie ke Dni matek, 6. května 2009 v sále školy.
V 3. a 4. třídě se žáci v dalších měsících dozvěděli mnoho poznatků, zajímavostí, přirovnání a rčení o vodě. V květnu začala celá škola nacvičovat zpívání písní o vodě. Vznikl malý zpěvníček s písněmi o vodě. Vybrali jsme písně o vodě v různých podobách, o zařazení některých písní rozhodli sami žáci. Všichni měli možnost si svůj zpěvník vyzdobit. Mnozí žáci prvního stupně si půjčili zpěvníky domů, aby si mohli písničky přehrát na nějakém hudebním nástroji, případně ukázat zpěvník rodičům. Společně budeme ze zpěvníků zpívat na slavnostním ukončení školního roku. Žáci si budou moci zpěvníky vzít domů.
15. června 2009 vybraná část žáků se třemi učiteli vyrazila v rámci projektu na exkurzi do CHKO Poodří. Navštívili Záchrannou stanici ohrožených živočichů v Bartošovicích a plavili se na raftech po Bartošovickém rybníku a části řeky Odry. Při plavbě měli možnost pozorovat přírodu přímo z vody.
Žáci 1., 2. a 3. ročníku v pátek 19. června navštívili Mlýnskou dolinu ve skanzenu v Rožnově pod Radhoštěm a Liščí mlýn ve Frenštátě pod Radhoštěm. V Mlýnské dolině viděli různá řemesla, při kterých voda našim předkům významně sloužila a pomáhala. Žákům se asi nejvíce líbila kovárna a mlýn. V Liščím mlýně se žáci dověděli informace o životě a zvycích indiánů. Voda je provázela nejen tématem programu, ale i v podobě deště, bláta a kaluží. Po celou dobu velice vydatně pršelo.
Přehradu Šance navštívili žáci 6. ročníku v pondělí 22. června. V tentýž den se konala i exkurze do přečerpávací vodní elektrárny Dlouhé Stráně. Obě exkurze provázelo velmi nepříznivé počasí.
Zbývající části projektu budou realizovány na podzim příštího školního roku.
Přeji všem, aby voda během prázdnin přinášela jen radost a užitek.
RNDr. Hana Piskořová
Rozpis využití prostor školy
● Venkovní hřiště ● Státní svátky ●
● Tělocvična ● Společenský sál ●
● Atletická dráha ●